لوله درزدار گالوانیزه 02 - آهن کاسپین

 

لوله درزدار گالوانیزه

لوله درزدار گالوانیزه یک نوع لوله تولید شده از ورق های فولادی است که در فرآیند تولید آن از روش جوشکاری درز لبه ورق استفاده میشود. برای جلوگیری از زنگ زدن و خوردگی در فرآیندی به نام گالوانیزه کردن لایه ای از جنس فلز روی بر روی سطح آن ایجاد میکنند. 

 

تاریخچه لوله های گالوانیزه

پیش از سال 1960 از لوله های سربی جهت انتقال خطوط آب آشامیدنی استفاده میشود اما پس از مدتی مشخص شد عبور آب از داخل این لوله میتواند سبب ورود سرب به آن شده و آسیب های جبران ناپذیری را به سلامت انسان وارد کند.پس از این اتفاق نیاز به لوله ای که بدون وارد کردن آلودگی به آب و محیط زیست احساس شد و پس از تولید چندین مدل لوله لوله های گالوانیزه با ویژگی های مناسب به تولید انبوه رسید.

 

لوله درزدار گالوانیزه 01 - آهن کاسپین

 

تفاوت لوله درزدار گالوانیزه با لوله مانیسمان گالوانیزه

لوله درزدار گالوانیزه در مقایسه با لوله مانیسمان گالوانیزه دارای نقطه جوشکاری شده در سطح بدنه آن است که به دلیل روش تولید میتواند به نقطه ضعفی در برابر خوردگی و زنگ زدگی تبدیل شود به علاوه پوشش گالوانیزه خط جوش آن به دلیل ناهمواری و برامدگی داخل لوله ممکن است دچار آسیب و پوسته شدن شود که این لوله را در معرض خوردگی و اکسید شدن قرار میدهد.

 

ویژگی های ظاهری لوله درزدار گالوانیزه

این لوله در ابتدای استفاده دارای سطحی بسیار براق و شفاف است پس از گذشت زمان این لوله نیز مانند سایز مواد فلزی با اکسیژن موجود در هوا واکنش داده و لایه ی خارجی آن به رنگ سیاه متمایل میشود.یکی از ویژگی های فوق العاده این لوله توان بازیافت و استفاده مجدد آن با هزینه ای بسیار پایین است.

 

 

انواع لوله گالوانیزه

 

مراحل تولید لوله درزدار گالوانیزه

تهیه ورق فولادی : ابتدا ورق های فولادی به ابعاد و ضخامت مورد نظر تولید تهیه میشوند.

فرم دهی به ورق : ورق ها توسط دستگاه های خم کننده به شکل لوله در می آیند.

جوشکاری درز : لبه های ورق های خم شده با استفاده از دستگاه های مخصوص جوش ورق به صورت طولی روی هم جوش داده میشوند.

برسی کیفیت جوش : درز جوش های به وجود آمده به دقت برسی میشود ، درز جوش باید مطابق با معیار ها و مشخصات فنی استانداردی جوش داده شده باشد و از کیفیت و استحکام مناسبی برخوردار باشد

پوشش گالوانیزه : برای محافظت لوله از زنگ زدگی و خوردگی پوششی از جنس روی بر روی سطح خارجی آن اعمال میشود.این فرآیند به دو روش گرم و سرد و با شیوه های متفاوتی انجام میشود.

برش و تمیزکاری : پس از خشک شدن لایه گالوانیزه ، لوله ها بر اساس اندازه و طول های مورد نیاز برش میخورند و سپس توسط مواد شوینده ، برس های مخصوص و دستگاه فرز برای حذف هرگونه ذرات ، روغن ها و سایز آلودگی ها اقدام میکنند.

بازرسی کیفیت : قبل از قرار گیری لوله ها در انبار جهت ارسال فاکتور های ضخامت دیواره ، ابعاد ، کیفیت جوش و پوشش گالوانیزه به دقت مورد آزمایش های متعددی قرار میگیرند.

بسته بندی و حمل و نقل : پس از تایید های لازم تست کیفیت لوله ها در بسته بندی های مختلفی شامل پالت ها ، نازل ها ، تسمه و لایه های محافظ برای حفاظت و جلوگیری از آسیب دیدگی لوله در حین جابجایی از انباز تا مقصد قرار میگیرند.

 

لوله درزدار گالوانیزه - آهن کاسپین

 

تفاوت لوله گالوانیزه درزدار تولید شده به روش گرم و سرد

مهمترین تفاوت این دو روش در تولید لوله درزدار گالوانیزه عمر مفید لوله ها میباشد.لوله های تولید شده به وسیله روش گالوانیزه گرم حدودا بین 20 تا 25 سال عمر مفید دارند اما این عدد در لوله های تولید شده در فرآیند روش گالوانیزه سرد در بهترین حالت ممکن 7 سال است.از لحاظ کیفیت لایه نیز روش گرم به دلیل آبکاری شدن با آهن و روی مذاب شده دارای پوششی سراسری و یکنواخت و مستحکم تر از روش گالوانیزه سرد هرچند این روش نیازمند استخری بزرگ با تجهیزاتی کامل است.اما روش سرد بسیار ساده و کم هزینه تر بوده و کارگاه های کوچک نیز توان تولید لوله درزدار به روش گالوانیزه سرد را دارند.

 

خرید لوله درزدار گالوانیزه 

برای تهیه و خرید لوله درزدار گالوانیزه با ما در آهن کاسپین تماس بگیرید و ضمن برخورداری از ضمانت کیفیت محصول و فاکتور رسمی خریدی آسان و با اطمینان خاطر را تجربه کنید.

 

 

 

 

 

جستجوی خود را وارد کنید