لوله مانیسمان اروپایی 01 - آهن کاسپین

 

لوله مانیسمان اروپایی

لوله مانیسمان اروپایی از دسته لوله های یکپارچه هستند که بدون درز و دایره ای شکل است که قسمت داخلی آن توخالی بوده و  اطراف آن هیچگونه درزی وجود ندارد.لوله مانیسمان اروپایی در طیف گسترده ای از ابعاد و ضخامت ها موجود هستند.این لوله ها از جنس های مختلفی مانند فولاد کربنی ، استیل ضدزنگ ، آلومینیوم و آهن ساخته میشوند. از آنجایی که مبدا تولید لوله مانیسمان کشورهایی اروپایی بودند و بیش از 100 سال است که به تولید آن میپردازند لوله مانیسمان اروپایی از لحاظ کیفیت بهترین لوله وارد شده به ایران شناخته میشود و قیمت آن نسبت به سایر لوله های وارداتی کمی بالاتر است.

 

موارد استفاده از لوله مانیسمان اروپایی

لوله های مانیسمان اروپایی دارای کیفیتی به مراتب بالاتر از لوله های تولید شده در سایر کشور ها مانند لوله مانیسمان چینی هستند. از این رو این لوله ها کاربرد های صنعتی مهمی دارند. مانند استخراج نفت ، گاز و حفاری ،انتقال سیالات ، مواد پرفشار و دارای درجه حرارت بالا ، پشتیبانی از سیستم های هیدرولیکی و مبدل های حرارتی این لوله های به عنوان بخشی کلیدی در لوله کشی های صنایع مورد استفاده قرار میگیرند.

 

 مزیت های لوله مانیسمان اروپایی

لوله های مانسیمان اروپایی به دلیل عدم وجود نقاط جوش خورده به مقاومت بالا در برابر خوردگی و فشار معروف هستند. علاوه بر این برای محاسبه میزان تحمل فشار در لوله های مانیسمان کار بسیار راحت تری داریم زیرا آنها به صورت یک تکه تولید میشوند.مزایای لوله مانیسمان اروپایی به طور خلاصه :

 

لوله مانیسمان اروپایی 02 - آهن کاسپین

 

تفاوت های لوله درزدار و لوله مانیسمان اروپایی

تفاوت های اصلی لوله های درز جوشی با مانیسمان اروپایی عبارتند از :

شکل ظاهری :کیفیت سطح لوله های فولادی جوش داده شده بهتر از لوله های بدون درز است.

فرآیند قالب ریزی : لوله های فولادی درزدار از تسمه ، ورق یا نوار های فولادی ساخته میشود درحالی که لوله مانیسمان اروپایی از فرآیند نورد شمش فولادی تهیه میشود و فاقد برآمدگی سطح داخلی هستند.

کارایی : در لوله های مانیسمان اروپایی قابلیت اندازه گیری فشار به سطوح لوله به سادگی انجام میشود.اما در لوله های درزدار اینگونه نیست و از لحاظ استحکامی بسیار ضعیف تر از لوله های مانیسمان هستند.

اختلاف قیمت : لوله مانیسمان به دلیل وزن بالاتر ، فرایند تولید پیچیده تر و مواد اولیه گران تر قیمتی به مراتب بالا تر از لوله های جوش دارند.

 

کشورهای تولید کننده لوله مانیسمان در اروپا

آشنایی با بزرگترین تولیدکنندگان لوله مانیسمان اروپایی

آلمان: آلمان یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوله بدون درز در اروپا است ؛ بزرگترین شرکت های تولید لوله مانیسمان اروپایی در آلمان ThyssenKrup  و Salzgitter Mannesmann هستند که سابقه ی بسیار زیادی دارند.کشور آلمان سهم گسترده ای را در تولید لوله های مانیسمان بر عهده دارد و پیدایش این لوله به این کشور بر میگردد.

فرانسه: کشور فرانسه نیز سهم مهمی در تولید لوله بدون درز در اروپا رو بر عهده دارد.بزرگترین شرکت های تولید لوله مانیسمان اروپایی در فرانسه Vallourec و  Tubinoxy هستند.

ایتالیا : کشور ایتالیا صنعت تولید لوله های بدون درز رونق زیادی دارد و پس از جنگ جهانی دوم کارخانه های زیادی با هدف تولید لوله بدون درز در ایتالیا فعالیت خود را آغاز کردند شرکت هایی مانند TenarisDalmine  و Marcegaglia لوله های بدون درز با کیفیت بالایی تولید میکنند.

اسپانیا : کشور اسپانیا نیز به عنوان تولید کننده لوله های بدون درز در اروپا شناخته میشود ؛ مهمترین شرکت های تولید لوله مانیسمان اروپایی در اسپانیا Tubos Reundiosو Tubacex هستند

 

لوله مانیسمان اروپایی - آهن کاسپین

 

برخی دیگر از تولید کنندگان لوله مانیسمان اروپایی

ISP International Steel & Pipes

یک شرکت بازرگانی آلمانی بوده که مقر اصلی آن در شهر برمن میباشد.این شرکت با 20 سال سابقه در زمینه ساخت و تجارت انواع لوله فولادی فعال است و شبکه ای گسترده از مشتریان در سراسر جهان دارد.

Mega SPA

این شرکت ایتالیایی در سال 1962 به عنوان یک کارگاه خصوصی تولید اتصالات فلزی و لوله با روش آهنگری بود.این شرکت با سالها تلاش توانسته است به یکی از بزرگترین و اصلی ترین تولید کنندگان انواع لوله و اتصالات فولادی برای استفاده در پتروشیمی ها و پالایشگاه ها تبدیل شود.

Pessina Tubi SPA

این کارخانه تولید لوله و قطعات فولادی در ایتالیا با هدف تولید لوله های بدون درز در رده های پایین شروع به کار کرد و تخصص آن تولید لوله به روش کشش سرد مطابق با استاندارد های روز دنیا میباشد.

ATTEC International GMBH

این شرکت بزرگ آلمانی تولید کننده و توضیع کننده لوله های فولادی برای کاربرد در بخش انرژی ، تولید برق ، مهندسی مکانیک ، پتروشیمی و ساخت و ساز است . این شرکت محصولات خودرا به 26 کشور دنیا صادر میکند.

Hansen Machine Tools

این شرکت فرانسوی در پاریس مستقر است و تولیدات عمده آن شامل لوله های بدون درز ، استیل ضدزنگ و قطعات آلومینیومی میباشد.قطعات تولید شده توسط این شرکت دارای گواهینامه های ISO16949  و QS9000 میباشد.

WARCOWNIA Rur Silea SA

این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگاه لوله مانیسمان و لوله های جوشی سرد در لهستان است.طبق ادعای این شرکت 170 سال مشغول متالوژی بوده و بزرگترین سرمایه آن تجربه طولانی فعالیت متالوژی است.این شرکت محصولات خود را به بازار های اروپایی و آسیایی ارسال میکند.

 

خرید لوله مانیسمان اروپایی

برای خرید لوله مانیسمان اروپایی با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت با کارشناسان با تجربه آهن کاسپین تماس بگیرید، آهن کاسپین وارد کننده اصلی لوله مانیسمان اروپایی بوده و  خریدی مطمئن ، بدون واسطه با بهترین قیمت را برای شما فراهم کرده است.

 

 

 

 

جستجوی خود را وارد کنید