لوله مانیسمان اهوازی - آهن کاسپین

 

لوله مانیسمان اهوازی

گروه ملی صنایع فولاد ایران دارای کارخانه های مختلفی میباشد؛ در بخش تولید  لوله آن شرکت نورد و لوله اهواز  (Ahvaz Pipe and Rolling Mills Co.)در استان خوزستان و شهر اهواز در اواخر سال 1346 احداث و در سال 1350 فعالیت خود را با تولید محصولات مهم و حیاتی صنعت فولاد مانند ورق گرم فولادی ، لوله درزدار ، لوله مانیسمان ، لوله های نفت و گاز، لوله آب و فاضلاب، لوله های ساختمانی و سازه های فلزی آغاز کرد. این شرکت با سابقه بیش از 50 سال در تولید انواع قطعات فولادی محصولات خود را با بالاترین کیفیت و طبق استاندارد های جهانی تولید و روانه بازار های داخلی و خارجی میکند.

 

لوله مانیسمان چیست؟

لوله ها در به طور کلی صنعت به دو دسته تقسیم میشوند، لوله ی درزدار و لوله بدون درز یا مانیسمان که در این دو لوله دارای تفاوت های کلی شامل فرآیند تولید ، تحمل میزان فشار ، خوردگی و … هستند. لوله های مانیسمان یا بدون درز با فرایندی به نام نوردگرم شمش فولادی تولید میشوند و دارای استحکام و قدرت تحمل بیشتری نسبت به لوله های درز دار هستند. بزرگترین شرکت تولید لوله بدون درز شرکت آلمانی مانیسمان میباشد از این رو در بازار ایران به آن را با نام لوله مانیسمان میشناسند.

 

زیرمجموعه های گروه ملی صنایع فولاد ایران

 

کارخانه های تولیدی نورد و لوله اهواز

کارخانه تولید اکسیژن : این کارخانه در سال 1391 با هدف تهیه اکسیژن موردنیاز کارخانه جات نورد و لوله با فرآیند کرایوژنیک یا سردکردن عمیق تحت فشار پایین توان تولید اکسیژن با ظرفیت 320 نرمال مترمکعب و درصد خلوص 99.7 را دارد.

کارخانه برش اسلب : این کارخانه با هدف تامین کردن مواد اولیه بخش نورد توان برش روزانه 2100 تن شمش با ضخامت 200 میلیمتر را دارد.

کارخانه نورد : این کارخانه دارای دو عدد کوره با ظرفیت 110 تن در ساعت است که توانایی تولید انواع ورق گرم در ضخامت های مختلف را فراهم کرده است

کارخانه لوله سازی شماره 1 : این کارخانه با دو خط تولید بالقوه توانایی تولید لوله های جوش فولادی ورق و بدون درز با ظرفیت 40.000 تن را دارد.

کارخانه لوله سازی شماره 2 : این کارخانه با ظرفیت تولید 45.000 تن توانایی تولید انواع لوله درزدار و بدون درز و همچنین لوله های سیاه ، لوله های فشار قوری و پروفیل های فلزی را دارد.

کارخانه گالوانیزاسیون : این کارخانه با داشتن دو دیگ مذاب با ظرفیت بالا توانایی تولید لوله های گالوانیزه گرم را دارد.

کارخانه اسیدشویی و ورق روغنی : در این کارخانه کلاف های ورق تولید شده برای افزایش کارایی و استفاده های خاص تحت فرایند های اسیدشویی و روغنی شدن ورق ها قرار میگیرند.

 

لوله مانیسمان اهوازی 01 - آهن کاسپین

 

محصولات کارخانه نورد و لوله اهواز

ورق فولادی تولیدی نورد و لوله اهواز چیست ؟

ورق های فولادی نوعی مواد فلزی از جنس فولاد هستند این ورق ها با ضخامت مشخصی ساخته میشوند و برای مصارف مختلفی مانند استفاده در صنایع و ساختمان سازی کاربرد دارند.این ورق ها میتوانند به صورت تک لایه و یا لایه های متعدد تولید شوند.برای جلوگیری از خوردگی و تقویت خواص مکانیکی بر روی این ورق ها انواع مختلفی روکش قرار میکنند مانند روکش گالوانیزه و روکش های رنگی تا در برابر هرگونه آسیب مقاوم باشند.شرکت نورد و لوله اهواز ورق های فولادی از ضخامت 1/5 الی 12 میلیمتر با روکش های گالوانیزه ، رنگی بسته به نیاز مشتری تولید میکند.

 

تولید لوله مانیسمان اهوازی

شرکت نورد و تولید لوله اهواز با در اختیار داشتن توان فنی بالا و تجهیزات مدرن و استاندارد تولید توان تولید 3 میلیون و 500.000 متر مربع شمش های 200*200 وظرفیت تولید 90 هزار تن  انواع لوله مانیسمان در سایز های 2/1 الی 6 اینچ بهره میبرد.لوله مانیسمان تولید شده در کارخانه نورد اهواز از آلیاژ استاندارد های A53  ، API 5L و از پراستفاده ترین و حیاتی ترین لوله های بدون درز فولادی در صنایع میباشد.

سایر لوله های آلیاژ استاندارد لوله و نورد اهواز

 

لوله مانیسمان اهوازی 02 - آهن کاسپین

 

شیوه تولید لوله مانیسمان اهوازی

تولید لوله مانیسمان در شرکت لوله و نورد اهواز از طریق فرآیند نورد صورت میگیرد.در این روش ابتدا نوارهای فولادی به طول مورد نیاز برش داده میشوند و سپس از طریق فرایند نورد با گرم نمودن و فشرده سازی در قالب های لوله به شکل لوله در می آیند.

 

انواع سایز های لوله مانیسمان اهوازی

لوله مانیسمان اهوازی در رده های سبک 20  SCH، 30 SCH و 40 STD  و همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم در سایز های 1/2 اینچی الی 6 اینچی تولید میشوند. متاسفانه این کارخانه قادر به تولید لوله مانیسمان بالای رده 40 و ضخامت بالا تر از 6 اینچ نمیباشد و برای تهیه رده های بالا تر باید از لوله مانیسمان چینی یا لوله مانیسمان اروپایی استفاده کنید، تمامی سایز های لوله مانیسمان اهوازی به صورت زیر هستند:

 

خرید لوله مانیسمان اهوازی

شرکت آهن کاسپین با سابقه درخشان در زمینه عرضه انواع لوله به عنوان نماینده اصلی و عمده ، در ارتباط مستقیم با کارخانه لوله و نورد اهواز بوده و امکان خرید بدون واسطه با قیمتی پایین تر از بازار را برای شما فراهم کرده است برای دریافت قیمت و خرید با کارشناسان مجرب آهن کاسپین تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

جستجوی خود را وارد کنید