لوله مانیسمان رده 160 01 -آهن کاسپین

 

لوله مانیسمان رده 160

لوله مانیسمان رده 160 یا لوله بدون درز رده 160 نوعی لوله از جنس فولاد با ضخامت دیواره و قطر بیرونی بالا برای مصارف خیلی خاص صنعتی و به طور معمول در صنایعی که نیاز به تحمل فشار و گرما بالا باشد مورد استفاده قرار میگیرند این لوله در دسته لوله مانیسمان سنگین قرار دارد؛عدد 160 نشان دهنده ضخامت دیواره این لوله است که معادل 22.23 میلی متر میباشد. این لوله به علت فاقد درز بودن و یکپارچگی دارای استحکام و مقاومت خیلی بالایی میباشد این لوله کاربرد های محدود تر و ویژهای نسبت به لوله های مانیسمان رده 40 و 80 دارد.

 

ضخامت لوله مانیسمان رده 160

لوله مانیسمان رده 160 به صورت متداول در سایز های 1/2 تا 24 اینچ در شاخه های 6 و 12 متری تولید میشود و ضخامت آن از 4.78 تا 59.54 میباشد.همچنین این لوله توانایی تحمل فشار 160.000 بار بر اینچ مربع را دارند.

 

فرآیند تولید لوله مانیسمان رده 160

فرآیند تولید لوله مانیسمان رده 160 به صورت زیر است :

تهیه مواد اولیه : این مرحله شامل تهیه مواد اولیه فولادی با استاندارد ها و کیفیت های مشخص شده میباشد.

برش مواد اولیه : در این مرحله مواد اولیه به قطعات کوچکتری برش داده میشوند که برای فرآیند تولید لوله بدون درز مناسب باشند.

شکل دادن مواد اولیه : در این مرحله قطعات فولادی شکل داده میشوند و فرم لوله میگیرند.این مرحله به دو روش سرد و گرم صورت میگیرد.

فرآیند رول کردن : در این مرحله قطعات فولادی با استفاده از یک ماشین رولر به شکل لوله شکل داده میشوند.این فرآیند با استفاده از فشار و حرارت انجام میگیرد.

تراشکاری : در این مرحله طرفین لوله تراش میخورد.

فرآیند آتشگیری : در این مرحله لوله ها تحت دمای بالایی قرار میگیرند.

تحرک دادن لوله : در این مرحله لوله بطور مداوم حرکت میکند تا شکل بگیرد. این تحرک میتواند به صورت افقی یا عمودی باشد.

فرآیند پایانی : در این مرحله لوله بدون درز رده 160 تولید شده تحت آزمایش های کنترل کیفیت قرار میگیرند.

 

لوله مانیسمان رده 160 02 -آهن کاسپین

 

ماشین کاری لوله مانیسمان رده 160

لوله مانیسمان رده 160 جزو سخت ترین لوله های موجود در بازار میباشد؛ سختی زیاد این لوله قابلیت پرداخت و ماشین کاری مطلوبی را برای این لوله ایجاد کرده است در برخی صنایع برای کاهش هزینه های خرید برخی فطعات به وسیله ماشین کاری لوله مانیسمان 160 آنهارا تولید میکنند.

کابرد های لوله مانیسمان رده 160

لوله مانیسمان رده 160 به دلیل ضخامت بالا و استحکام ایده آل کاربرد عمده ای در صنایع نساجی ، کاغذ سازی ، ساخت قطعات خودرو ، ساخت قطعات هواپیما ، قطعات پتروشیمی و پالایشگاه را دارد.لوله های مانیسمان رده 160 به دلیل هزینه بالا و نیاز به تجهیزات خاص برای تولید و نگهداری برای کاربرد های خاص و محدودتری نسبت به سایر رده های لوله مانیسمان را دارد.

 

لوله مانیسمان رده 160 در صنعت هوایی

لوله مانیسمان رده 160 به دلیل پایداری بالا و مقاومت در برابر حرارت در صنعت هوایی برای انتقال سوخت و هوا در محفظه احتراق موتور های جت به کار میروند؛ از آنجایی که در کارکرد این موتور ها هوای پر فشار با سوخت ترکیب شده و این فرآیند در فشار و دمای بسیار بالا انجام میگیرد نیاز به لوله هایی داریم که در برابر حرارت و خوردگی مقاومت بالایی داشته باشند.

 

لوله مانیسمان رده 160 در صنایع هسته ای

لوله مانیسمان رده 160 به دلیل ضخامت دیواره ای بالا و توان پایداری مناسب در انتقال مواد حساس و خطرناک مانند اسید ها و سایر مواد رادیواکتیو به عنوان راهکاری مناسب جهت افزایش ایمنی و کاهش خطرات مواد پرتوزا مورد استفاده قرار میگیرند.همچنین برای انتقال آب سنگین خنک کننده به راکتور های سوخت هسته ای از این لوله استفاده میشود.

 

لوله مانیسمان رده 160 -آهن کاسپین

 

تفاوت لوله مانیسمان رده 160 با 80

تفاوت اصلی لوله مانیسمان رده 160 با 80 در قطر و ضخامت دیواره آن است؛ لوله مانیسمان رده 160 دارای قطر بزرگتر و ضخامت بیشتری نسبت به لوله رده 80 از این رو توان تحمل فشار بسیار بیشتر در صنایع حساس و سنگین مانند خطوط انتقال گاز با فشار بالا یا انتقال مواد با دمای بسیار بالا مورد استفاده قرار میگرد.در مقابل لوله مانیسمان رده 80 برای کاربردهایی با فشار کمتر و محیط های کم خطر تر مورد استفاده قرار میگیرند.

 

 

 

 

 

جستجوی خود را وارد کنید