لوله مانیسمان رده 40 01 - آهن کاسپین

لوله مانیسمان رده 40

لوله مانیسمان رده 40 (Seamless pipe grade 40) نوعی لوله فولادی از خانواده لوله های بدون درز یا مانیسمان است که ساختاری یک پارچه دارد.رده 40 به معنی مقاومت به کشش حداقل 40.000 پوند بر اینچ مربع میباشد. این لوله به علت سطح داخلی بدون درز و یک تکه از مقاومت خوبی برخوردار است، از این رو جزئی مهم از سیستم لوله کشی صنایع و پروژه های صنعتی میباشد.

اندازه های لوله مانسیمان رده 40

اندازه قطرخارجی لوله مانسیمان با توجه به قطر داخلی آن متفاوت است.رده لوله مانیسمان بر اساس قطرداخلی و ضخامت دیواره آن تعریف میشود. برای مثال یک لوله مانسیمان رده 40 با قطرداخلی یک اینچ (25.4 میلی متر) قطرخارجی حدودی 1.32 اینچ (33.4 میلی متر) را دارد؛ این لوله هم بطور معمول در شاخه های 6 متری مورد استفاده قرار میگیرند.

سایز بندی لوله مانیسمان رده 40

لوله مانسیمان رده 40 با توجه به کاربرد وسیع در صنایع مختلف در سایز های مختلف در دو دسته تولید میشوند، دسته اول لوله های بین 1 تا 24 اینچ و دسته دوم 32 بین تا 36 اینچی تولید میشود، کارخانه جات تولید لوله در ایران توانایی تولید لوله سایز 1 الی 24 اینچ را دارا میباشند.

لوله مانیسمان رده 40 - آهن کاسپین

ویژگی های لوله مانیسمان رده 40

 

 

استاندارد تولید لوله مانیسمان رده 40

لوله مانیسمان رده 40 با استفاده از استاندارد ASTM  تولید میشوند. این استاندارد با عنوان A106 یکی از پرکابرد ترین استاندارد لوله های بدون درز در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی به شمار میرود. برای افزایش کیفیت ساخت لوله ها مشخصات خاص شیمیایی و فیزیکی لوله باید طبق استاندارد تعیین شده باشند.

تفاوت لوله مانیسمان رده 40 و لوله مانیسمان رده 20

مقاومت به کشش : لوله های مانیسمان رده 40 دارای مقاومت به کشش 40.000 پوند بر اینچ مربع هستند ، اما در لوله های رده 20 این میزان 20.000 پوند بر اینچ مربع است.

ضخامت دیواره : لوله مانیسمان رده 40 دارای ضخامت دیواره بیشتری نسبت لوله های رده 20 هستند، از این رو لوله های رده 40 دارای مقاومت و استحکام بالاتری در برابر فشار میباشند.

قیمت : به صورت کلی لوله مانیسمان رده 40 دارای قیمتی به مراتب بالا تر از لوله های رده 20 هستند ، که علت آن ضخیم تر بودن ، نیاز به متریال بیشتر و فرآیندی سخت تر در تولید است.

کاربردها : لوله های رده 20 بیشتر در صنایع کوچک و سبک مورد استفاده قرار میگیرند اما لوله های رده 40 در صنایعی که میزان فشار انتقالی در خطوط لوله بسیار بالاست مانند پتروشیمی ، نفت و گاز و بخشی از لوله های ساختمانی لوله های مانیسمان رده 40 مورد استفاده قرار میگیرند.

کاربرد های لوله مانیسمان رده 40

همانطور که گفتیم لوله مانیسمان رده 40 به دلیل آلیاژ فولادی مستحکم و مقاوم در برابر فشار و خوردگی کاربرد عمده ای در صنایع زیر دارد :

صنایع نفت و گاز : لوله ماینسمان رده به دلیل مقاومت و توان تحمل فشار بالا از آن برای انتقال موادی چون گاز طبیعی ، نفت ، مواد پالایشی و پتروپالایشی و قسمتی از خطوط لوله آبرسانی استفاده میشود.

صنایع برق و انتقال قدرت : در صنایع برق به دلیل تحمل دمای بالا از لوله ماینیسمان رده 40 برای انتقال بخار و آب در خطوط انتقال پالایشگاه ها مورد استفاده قرار میگیرند.

صنایع شیمیایی و پتروشیمی : لوله مانیسمان رده 40 به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و اکسیداسیون برای انتقال مواد حساس شیمیایی مانند اسید ها ، باز ها ، حلال های شیمیایی و گاز ها مورد استفاده قرار میگیرند.

صنایع خودروسازی : لوله مانیسمان رده 40 در صنایع خودرو به دلیل مقاومت در برابر حرارت در سیستم خنک کننده موتور و تهویه خودروها استفاده میشود.

لوله مانیسمان رده 40 02 - آهن کاسپین

لوله مانیسمان رده 40 در ساختمان سازی

لوله های مانیسمان رده 40 به دلیل سازگاری بالا با محیط و طول عمر بالا و انعطاف پذیری  باعث صرفه جویی در هزینه ، زمان و افزایش عمر مفید سیستم لوله کشی ساختمان در خطوط انتقال فاضلاب ، آب ، گاز و سیستم های گرمایشی و سرمایشی در ساختمان های صنعتی بزرگ میشوند.

لوله مانسیمان رده 40 در خودرو سازی

لوله مانسیمان رده 40 در خودروسازی به دلیل تحمل مناسب فشار و دما کاربرد های مهمی دارد.این لوله برای انتقال سوخت از مخرن سوخت اصلی به موتور و در سیستم تهویه مطبوع جهت انتقال هوای گرم و سرد پرفشار به داخل کابین جایگزین بسیار مناسبی برای لوله های پلاستیکی روکش دار است.

لوله مانیسمان رده 40 در صنعت دریایی

استفاده لوله مانیسمان رده 40 در صنعت دریایی برای انتقال مواد در فشار و دمای بالا بسیار رایج است برای استفاده ابتدا این سطح لوله ها با لایه هایی از روغن و مواد ضد خوردگی پوشیده میشود تا در برابر هرگونه زنگ زدگی و خوردگی مقاوم باشند.

 

استاندارد های آبی برای لوله مانیسمان رده 40

لوله های مانسیمان رده 40 پیش از استفاده شدن در صنایع دریایی باید تحت تایید استاندارد شاخص بین المللی Lloyds  یا DNV قرار گیرند.این استاندارد شامل شاخص هایی برای طراحی ، ساخت و نصب لوله ها در زیر آب با در نظر گرفتن شرایط فشار ، عمق ، دما و شرایط هوایی محدوده مورد استفاده میباشد.

اتصال لوله مانیسمان رده 40 در زیر آب

برای اتصال لوله مانیسمان رده 40 در زیر آب از روش فشار قوی هیدرولیکی (Hydraulic Swaging)  استفاده میشود در این روش لوله توسط یک ابزار قدرتمند هیدرولیکی تحت فشار قرار گرفته و قطرداخلی آن افزایش میابد، سپس دو لوله توسط فشار قوی بهم متصل میشوند.با این روش میتوان اتصالاتی با دوام و پرقدرت انجام داد که امنیت بالایی دارند.این روش بصورت عمده در صنعت نفت و گاز مورد استفاده قرار میگیرد زیرا که جریان قالباَ یک طرفه بوده و دارای رفت و برگشت کمتری است.

خرید لوله مانیسمان رده 40

برای خرید انواع لوله مانیسمان رده 40 و سایر رده های لوله مانیسمان ، لوله مانیسمان اروپایی ، چینی میتوانید با تماس با مجموعه آهن کاسپین ضمن دریافت پیش فاکتور رسمی و ضمانت کیفیت لوله مانیسمان با بهترین قیمت و به صورت مستقیم دریافت کنید ما در مجموعه آهن کاسپین بیش از 8 سال به عنوان تامین کننده اصلی لوله مانیسمان برای صنایع بزرگ کشور فعالیت میکنیم.

 

 

 

جستجوی خود را وارد کنید