لوله مانیسمان رده 80 02 - آهن کاسپین

لوله مانیسمان رده 80

لوله مانیسمان رده 80 نوعی لوله از جنس فولاد بامشخصات ویژه ، دارای سطح داخلی بدون درز و یک پارچه هستند که برای استفاده در شرایط فشار و دمای بالا طراحی شده اند این لوله ها مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی ، سایش ، خمش و فشار را دارند از این رو یکی از اجزای اصلی در لوله کشی صنایع سنگین مانند نیروگاه ها و پالایشگاه ها میباشند.این لوله دارای قطر بالاتری نسبت به لوله مانیسمان رده 40 میباشد.

منظور از رده 80 در لوله مانیسمان چیست؟

منظور از رده 80 میزان فشار مطلوب و قابل تحمل این لوله است این رده فشاری به معنی مقاومت فشار محدوده حداقلی لوله بدون درز میباشد که جهت استفاده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد؛ میزان حداکثر فشار کاری قابل تحمل این لوله 80.000 پوند بر اینچ مربع میباشد.

اندازه های لوله مانیسمان رده 80

لوله مانیسمان رده 80 در سیستم اینچی دارای قطرخارجی بین 6 تا 24 اینچ ، ضخامت دیواره 0.37 تا 2.5  اینچ هستند.لوله مانیسمان رده 80 در دو شاخه عمده 6 متری و 12 متری مورد استفاده قرار میگیرد.لوله مانیسمان رده 80 در اندازه های متفاوتی تهیه و تولید میشوند اما به دلیل استفاده عمده ای که در صنایع دارند معمولا در اندازه های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرند اما سایز آن میتواند از 1/2 اینچ تا 48 اینچ بسته به نوع استفاده و شرایط متفاوت باشد.

لوله مانیسمان رده 80 - آهن کاسپین

وزن تقریبی لوله مانیسمان رده 80

لوله مانیسمان رده 80 بصورت معمول در شاخه های 6 متری مورد استفاده قرار میگیرند برای محاسبه وزن لوله مانیسمان رده 80 ابتدا ضخامت مورد نظر را در نظر گرفته با رجوع به جدول استاندارد وزن را در متراژ لوله ضرب میکنیم برای مثال لوله مانیسمان رده 80 با ضخامت 1/2 اینچ دارای وزن 0.47 کیلوگرم در 1 متر را دارد حال برای محاسبه وزن لوله 6 متری 0.47 را در 6 ضرب میکنیم که 2.82  کیلوگرم میشود؛ اما به طور کلی وزن لوله مانیسمان رده 80 از لوله های رده پایین تر بالاتر میباشد.

لوله مانیسمان رده 80 در لوله کشی

لوله مانیسمان رده 80 به دلیل مقاومت بالا در برابر دما ، فشار و خوردگی عملکرد مناسبی در خطوط لوله کشی دارند، همچنین بدون درز بودن این لوله باعث کاهش خطر نشت ، ترکیدگی و تعمیرات دوره ای میشود.

لوله مانیسمان رده 80 در لوله کشی نفت و گاز

لوله مانیسمان رده 80 در خطوط لوله کشی نفت و گاز به صورت بلوک های متصل شده به یکدیگر ساخته میشوند.این لوله به دلیل مقاومت بالایی که در برابر خورندگی و اکسید شدن دارد به عنوان گزینه ای مناسب برای انتقال سیالات با فشار بالا در محیط های مرطوب و خورنده به شمار می آیند.از لوله مانیسمان رده 80 در بخش بسیار مهمی از صنایع نفت و گاز به نام ایستگاه کنترل فشار استفاده میشود که در آن سیالات در لوله با رده پایین به یک لوله مانیسمان رده 80 منتقل شده و فشار آنها کاسته میشود.

لوله مانیسمان رده 80 در پتروشیمی

لوله مانیسمان رده 80 نیز مانند لوله مانیسمان رده 40 از خانواده خود در صنعت پتروشیمی به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط سخت حرارتی ، فشار و خواص خورندگی برخی مواد برای انتقال مواد شیمیایی ، گاز های مایع و بخار های پتروشیمی مورد استفاده قرار میگیرند. این لوله با توجه به نیاز های این صنعت ممکن است دارای اندازه و ضخامت مختلفی باشد.

لوله مانیسمان رده 80 در صنعت فولاد

لوله مانیسمان رده 80 در صنایع ذوب آهن و فولاد نیز کارایی مهم و حیاتی دارند؛ از آنجایی که در صنعت فولاد تولید گرما بسیار بالاست حفظ دمای مناسب برای تجهیزات بسیار مهم است. یکی از مهم ترین کاربردهای لوله مانسیمان رده 80 انتقال آب خنک کننده به ماشین آلات فولادی و کوره های قوس الکتریکی برای کاهش دمای این سیستم ها میباشد.

کارایی لوله مانیسمان رده 80 در صنعت فولاد

لوله مانیسمان رده 80 به دلیل مقاومت بالایی که در برابر شکست دارد از ایمنی بالایی در صنایع حساسی چون فولاد و ذوب برخوردار است.این لوله ها به دلیل عدم وجود درز و اتصال جوشی از ریسک نشتی و ترکیدگی لوله هنگام انتقال آب خنک کننده به تجهیزات را بسیار کاهش میدهند.

لوله مانیسمان رده 80 01 - آهن کاسپین

تفاوت لوله مانیسمان رده 80 با رده 40

تفاوت اصلی لوله مانیسمان رده 80 و رده 40 در ضخامت دیواره این دو لوله است ؛ لوله مانیسمان رده 80 دارای ضخامت دیوار بیشتری نسبت به لوله مانیسمان رده 40 میباشد.به طور دقیق در لوله های رده 80 ضخامت دیواره بیشتر از 1/4 اینچ (0.135 اینچ) درحالیکه در لوله های رده 40 ضخامت دیواره کمتر از 1/4 اینچ (0.088) میباشد؛ همچنین از لحاظ ظاهری لوله مانیسمان رده 80 دارای رنگی مایل به خاکستری و لوله مانیسمان رده 40 مایل به سفید هستند.

تفاوت استحکام لوله مانیسمان رده 80 با 40

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم لوله مانیسمان رده 80 دارای ضخامت بیشتری نسبت به لوله های رده 40 است؛ از این رو دارای عملکرد بسیار بهتری در برابر سایش ، ضربه و لرزش ها و مقاومت بسیار بالاتر در برابر فشار های وارده را دارا میباشند و بر طبق قوانین فیزیک سیالات هرچه میزان قطر لوله افرایش پیدا کند فشار وارد شده توسط سیال به آن کاهش میباد.همچنین این دو رده لوله رده 80 دارای وزن بیشتر و قیمتی به نسبت بالاتر از لوله های رده 40 هستند.زیرا برای تولید این لوله از متریال بیشتری استفاده میشود و فرآیند تولید آن کمی پیچیده تر است.

خرید لوله مانیسمان رده 80

برای خرید لوله مانیسمان رده 80 بدون واسطه و مستقیم با بهترین قیمت از درب کارخانه میتوانید با تماس با کارشناسان با تجربه آهن کاسپین جهت خرید و استعلام قیمت تماس حاصل کنید.

جستجوی خود را وارد کنید