فهرست مطالب

فهرست مطالب

ورق قلع اندود یکی دیگر از ورق‌های پر کاربرد در صنعت تولید ورق است که قدمت و تاریخچه بسیار  بالایی دارند و از زما‌ن‌های قدیم تا الان  بسیار مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است. این ورق بسیار با زندگی بشر و انسان ‌ها مرتبط است که در ساخت و سازها و غیره به کار گرفته می‌شود. در ادامه این مطلب در مورد ورق قلع اندود و انواع و کاربردهای به صورت کامل شرح خواهیم داد. شرکت آهن کاسپین با عرضه و قیمت مناسب انواع ورق به خصوص ورق قلع اندود به مشتریان عزیزخدمت رسانی می‌کند.

به نقل از سایت    ternium در مورد ورق قلع اندود اینگونه شرح می‌دهد:

فولاد روکش شده دارای یک لایه فلز، رنگ یا هر دو اضافی است تا از زنگ زدگی و سایش محافظت کند. برای کسانی که به دنبال مواد مقاوم، زیبا، سبک و مقرون به صرفه در صنایعی مانند ساخت و ساز، خودروسازی، کالاهای سفید و سایر بخش های رو به رشد هستند، ایده آل است. اساس اکثر فولادهای روکش شده فولاد نورد سرد است.ورق با پوشش فلزی و/یا غیرفلزی پوشانده شده است تا از زنگ زدگی و خوردگی که رطوبت و آلودگی روی فولاد ایجاد می کند جلوگیری شود.پوشش های فلزی می توانند از یک لایه روی  یا آلیاژهای روی و سایر مواد مانند آلومینیوم تشکیل بشوند.

ورق قلع اندود چیست؟

ورق قلع اندود یک ورق نازک پوشش داده شده به ماده مسطح و انعطاف پذیری اطلاق می‌شود که از یک لایه پایه یا از بستر نازکی مانند کاغذ، فلز، پلاستیک یا پارچه تشکیل شده است. پوشش اضافی بسته به کاربرد مورد نظر، اهداف مختلفی را انجام می‌دهد. همچنین این ورق به ورق‌های کم کربن معروف هستند که مقاومت و استحکام بالایی دارد و می‌تواند به خوبی در برابر خوردگی عمل کنند و در شرایط سخت دوام بالایی را دارا هستند. در ادامه باانواع و کاربردهای این ورق آشنا خواهیم شد.

ورق قلع اندود

انواع ورق قلع اندود:

ورقهای فلزی با پوشش نازک به خصوص ورق قلع اندود  در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام با پوشش‌های خاصی طراحی شده اند تا اهداف و کاربردهای متفاوتی داشته باشند.

ورق‌های فولادی گالوانیزه:

 ورق‌های گالوانیزه گرم: این ورق‌ها با یک لایه روی از طریق فرآیند گالوانیزه گرم پوشش داده می‌شوند. پوشش روی مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی ایجاد می‌کند و از آنها برای کاربردهای خارج از منزل از جمله سقف، نرده و اجزای ساختاری استفاده می‌کنند.

ورق‌های فولادی از پیش رنگ شده:

روکش پلی استر:  ورق‌های فولادی از پیش رنگ شده با روکش پلی استر، دوام بالا و حفظ رنگ خوبی دارند. آنها اغلب در ساخت و ساز برای سقف های فلزی، روکش فلزی و درب های گاراژ مورد استفاده قزرار می‌گیرند.

 روکش پلی وینیلیدین فلوراید:  پوشش‌های PVDF مقاومت بسیار عالی در برابر آب و هوا، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و ثبات رنگ خوبی را ارائه می‌دهند. این ورق‌ها  معمولاً در کاربردهای معماری مانند نماها، دیوارهای پانل‌ها استفاده می‌شوند.

روکش پلی استر سیلیکونی: ورق‌های فولادی با روکش پلی استر سیلیکونی بسیار عملکرد خوبی دارند و مقرون به صرفه نیز هستند. این ورق‌ها بیشتر در ساختمان‌ها کاربرد دارند.

روکش اپوکسی: روکش‌های اپوکسی مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارند و از جذب کردن مایعات و آب به خود خودداری می‌کند. در محیط های صنعتی و دریایی و همچنین برای قطعات خودرو از این ورق استفاده می‌شود.

ورق‌های آلومینیومی روکش شده:

ورق‌های آلومینیومی آنودایز شده: آنودایز یک فرآیند الکتروشیمیایی است که لایه ای بادوام، مقاوم در برابر خوردگی و از نظر زیبایی شناسی بر روی سطح ورق‌های آلومینیومی ایجاد می‌شود. آلومینیوم آنودایز شده در کاربردهای معماری، خودرو و غیره استفاده می‌شود.

ورق‌های با روکش قلع:

 ورق‌های قلع دار: این ورق‌های فولادی برای جلوگیری از خوردگی با یک لایه نازک قلع پوشش داده می‌شوند و یک لایه محافظ برای بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی از جمله قوطی ها و ظروف ایجاد می‌کنند.

ورق‌های روکش مس:

ورق‌های مسی: ورق‌های نازک فولادی یا آلومینیومی را می‌توان با یک لایه مس پوشاند و  برای کاربردهای مختلف تزئینی و معماری از جمله سقف و طراحی داخلی استفاده می‌شوند.

ورق‌های پوشش داده شده روی آلومینیوم و منیزیم:

 ورق‌های پوشش دار ZAM:  در این پوشش‌ها روی، آلومینیوم و منیزیم را باهم ترکیب می‌کنند تا مقاومت و دوام بالاتری در برابر خوردگی ارائه دهند و آنها را برای پروژه های مختلف ساختمانی و زیرساختی می‌کنند.

ورق‌های روکش کروم:

 ورق‌های فولادی با روکش کروم: ورق‌های فولادی را می‌توان با کروم به دلیل خواص براق و مقاوم زیاد در برابر خوردگی آبکاری کرد. آنها اغلب در تزئینات خودرو و کاربردهای تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اینها برخی از انواع متداول ورق‌های فلزی با روکش نازک هستند که هر کدام برای صنایع و کاربردهای خاص بر اساس خواص و پوشش‌های منحصر به فرد طراحی و تولید شده‌اند.

انواع ورق قلع اندود

کاربرد ورق قلع اندود:

ورق‌های قلع اندود به دلیل استحکام و مقاومت و دوام بالا کاربردهای بسیاری دارند که در ادامه این مطلب توضیح خواهیم داد.

1- ساخت و ساز و معماری

سقف: ورق‌های فلزی روکش شده مانند فولاد گالوانیزه یا پیش رنگ شده به دلیل دوام و مقاومت بسیار بالا در برابر آب و هوا معمولاً برای پوشش سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روکش: ورق‌های فولادی و آلومینیومی از پیش رنگ شده برای پوشش و روکش‌های معماری استفاده می‎شوند تا زیبایی ساختمان‌ها را در عین حفاظت از آب و هوا افزایش بدهند.

نما: ورق‌های فلزی روکش شده اغلب با روکش‌های PVDF به دلیل مقاومت در برابر اشعه فرا بنفش، برای نمای ساختمان‌ها ایجاد می‌شوند.

ناودان‌ها: ورق‌های فلزی گالوانیزه و از پیش رنگ شده برای سیستم‌های ناودانی برای کنترل و مدیریت موثر آب باران و جلوگیری از خوردگی استفاده می‌شوند.

2- صنعت خودرو:

بدنه خودرو: ورق‌های فولادی و آلومینیومی پیش رنگ شده به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و خاصیت چسبندگی رنگ در ساخت خودرو برای بدنه‌های بیرونی استفاده می‌شوند.

تریم داخلی: ورق‌های فولادی با روکش کروم برای تزئینات داخلی در وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3- بسته بندی:

  قوطی‌ها: ورق های قلع اندود به طور گسترده ای برای ساخت قوطی‌های مواد غذایی و نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند،  زیرا روکش قلع از خوردگی جلوگیری می‌کند و محتویات مواد غذایی را حفظ می‌کند.

بدنه‌های اسپری فلزی: ورق‌های فلزی پوشش داده شده برای قوطی‌های فلزی به دلیل جلوگیری از خوردگی و حفظ یکپارچگی محصول استفاده می‌شوند.

4- لوازم:

پانل‌های لوازم خانگی: ورق‌های فولادی یا آلومینیومی از پیش رنگ شده برای پانل‌های بیرونی وسایلی مانند یخچال، ماشین لباسشویی و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرتد تا استحکام و زیبایی وسایل حفظ شود.

5- تجهیزات صنعتی:

محافظه‌ها: ورق‌های فلزی پوشش داده شده برای ساخت محفظه‌های تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند که محافظت در برابر عوامل محیطی و خوردگی از خود نشان و ارائه بدهند.

مخازن ذخیره سازی: از ورق‌های فولادی روکش دار برای ساخت مخازن ذخیره سازی مایعات مختلف استفاده می‌شود که باعث حفط مقاومت در برابر خوذدگی می‌شوند.

6- حمل و نقل:

قطعات هواپیما: ورق‌های فلزی با روکش نازک با پوشش‌های تخصصی در صنعت هوایی برای قطعات هواپیما که نیاز به مقاومت در برابر خوردگی و دوام دارند کاربرد دارند و استفاده می‌شوند.

7- انرژی و زیرساخت:

پنل‌های خورشیدی: ورق‌های فلزی پوشش داده شده به عنوان مواد پشتیبان پانل‌های خورشیدی استفاده می شود که حفاظت ساختاری را حفظ می‌کنند.

برج‌های انتقال نیرو: ورق‌های فولادی گالوانیزه معمولاً برای دکل‌های انتقال نیرو  و تیرهای برق برای مقاومت در برابر شرایط بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرتد.

8- محصولات مصرفی:

لوازم آشپزخانه: ورق‌های فولادی ضد زنگ اغلب برای وسایل آشپزخانه مانند سینک ظرفشویی پوشش داده می‌شوند و به صورت براق نیز می‌باشند.

کاربرد ورق قلع اندود

روش تولید ورق قلع اندود:

تولید ورق‌های فلزی با پوشش نازک شامل چندین راهکار برای اعمال یک پوشش محافظ یا عملکردی بر روی یک بستر فلزی است. انتخاب مواد پوشش و روش‌های تولید بستگی به خواص مورد نظر و کاربرد مورد نظر ورق پوشش داده شده می‌تواند مختلف باشد.

انتخاب مواد:

  با انتخاب زیرلایه فلزی مناسب که می‌تواند فولاد، آلومینیوم، مس یا سایر فلزات باشد، بر اساس کاربرد خاص و خواص مورد نیاز انتخاب می‌شوند.

2-آماده سازی سطح:

 بستر فلزی باید تحت آماده سازی سطح قرار بگیرد تا از تمیزی و آلودگی اطمینان حاصل شود. روش‌های رایج عبارتند از چربی زدایی، تمیز کردن سطح می‌باشد.

3- کاربرد پوشش:

 مواد پوشش دهنده بر روی سطح فلزی با یکی از روش های زیر اعمال می‌شوند:

 روکش کویل: این روش برای تولید مداوم بسیار مناسب است. سطح فلزی از طریق یک سیم پیچ باز می‌شود، از یک سری غلتک عبور می‌کند و با مواد مورد نظر پوشش داده می‌شود. می‌توان این روکش را به عنوان یک رنگ مایع یا یک پوشش پودری که بعداً پخته می‌شود، اعمال کرد.

 اسپری: مواد پوشش را می‌توان با استفاده از تکنیک‌ها روش‌های گوناگون از جمله پاشش بدون هوا، پاشش الکترواستاتیک و پوشش پودری روی ورق فلز انجام داد.

غوطه وری: در برخی موارد، ورق فلزی ممکن است در حمام مواد پوشش غوطه ور بشود. این عمل معمولا برای فرآیندهایی مانند گالوانیزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روکش غلتکی: یک غلتک مواد پوشش را روی ورق فلزی اعمال می‌کند. این روش برای انواع خاصی از پوشش‌همناسب می‌باشد.ا

پخت یا خشک کردن:

پس از اعمال مواد پوششی، باید آن را پخت یا خشک کرد تا یک لایه محافظ و جامد بر روی آن تشکیل شود. این مرحله برای بسیاری از مواد پوشش دهنده از جمله رنگ‌ها و پوشش‌های پودری بسیار مهم و کاربردی است. بسته به نوع پوشش، عمل آوری می‌تواند از طریق گرما، اشعه ماوراء بنفش یا واکنش‌های شیمیایی حاصل شود.

توجه به این نکته ضروری و حائز اهمیت است که فرآیند تولید دقیق بسته به نوع پوشش، مواد زیرلایه و تجهیزات و امکانات موجود می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. مواد پوشش دهنده می‌توانند شامل رنگ‌ها، پلیمرها، فلزات و سایر مواد تخصصی متناسب با خواص مطلوب محصول نهایی باشند.

خواص شیمیایی ورق قلع اندود:

خواص شیمیایی ورق‌های قلع اندود با پوشش نازک به عوامل مختلفی از جمله نوع بستر فلزی، ماهیت مواد پوشش و کاربرد مورد نظر بستگی دارد. برخی از خواص شیمیایی رایج و ملاحظات مربوط به ورق قلع اندود را شرح خواهیم داد:

مقاومت در برابر خوردگی:

همانطور که توضیح دادیم یکی از دلایل اصلی و اولیه اعمال پوشش روی ورق‌های فلزی ایجاد مقاومت در برابر خوردگی است. مواد پوشش دهنده مانند روی، آلومینیوم یا پلیمرها به عنوان یک مانع بین بستر فلزی و محیط‌های خورنده عمل می‌کنند. خواص شیمیایی پوشش مقاومت آن را در برابر اکسیداسیون، رطوبت، اسیدها و سایر عوامل خورنده بسیار بالا می‌برد.

سازگاری شیمیایی

سازگاری شیمیایی بین پوشش و بستر فلزی برای جلوگیری از واکنش‌هایی که می‌تواند منجر به از بین رفتن چسبندگی شود، مهم است. این سازگاری به این دلیل است تا تضمبن کند که پوشش روی فلز آسیب وارد می‌کند یا خیر.

چسبندگی و اتصال:

 خواص شیمیایی مواد پوشش دهنده نقش موثر و بالایی در چسبندگی آن به زیرلایه فلزی دارد. اتصال مناسب  این امر را تضمین می‌کند که پوشش به طور ایمن به ورق فلزی، حتی در شرایط مختلف محیطی، چسبیده باقی بماند.

دوام و مقاومت در برابر آب و هوا:

ورق‌های فلزی پوشش داده شده اغلب در معرض شرایط محیطی سخت از جمله اشعه فرابنفش، نوسانات دما و رطوبت قرار می‌گیرند.

مقاومت شیمیایی:

بسته به کاربرد مورد نظر، ورق‌های فلزی پوشش داده شده ممکن است نیاز به مقاومت در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا مواد خاص داشته باشند. خواص شیمیایی پوشش باید با مواد شیمیایی که در معرض آن قرار می گیرد سازگار باشد.

مقاومت در برابر حرارت:

برخی از ورق‌های فلزی پوشش داده شده ممکن در طول عمر خود در معرض دماهای بالا قرار می‌گیرند. خواص شیمیایی زیرلایه و پوشش باید تضمین کند که ورق می‌تواند این دماها را بدون تخریب تحمل کند یا خیر.

واکنش پذیری شیمیایی زیرلایه:

در برخی موارد، خواص شیمیایی زیرلایه فلزی می‌تواند بر عملکرد پوشش تأثیر بسزایی بگذارد. برای مثال، برخی فلزات ممکن است یون‌ها را آزاد کنند یا تحت واکنش‌های شیمیایی قرار گیرند که می‌تواند بر یکپارچگی پوشش ورق تأثیر بگذارد.

خواص شیمیایی خاص ورق‌های فلزی با پوشش نازک بسته به مواد مورد استفاده و کاربرد مورد نظر می‌تواند متفاوت باشد.

خواص مکانیکی ورق قلع اندود:

خواص مکانیکی ورق‌های قلع اندود به عوامل مختلفی از جمله نوع بستر فلزی، ماهیت ماده پوشش و فرآیند پوشش مورد استفاده بستگی دارد.

استحکام کششی: استحکام کششی حداکثر نیروی کششی را تعیین می‌کند که یک ماده می‌تواند شکستگی  را تحمل کند. خواص مکانیکی زیرلایه فلزی نقش مهمی در تعیین استحکام کششی ورق قلع اندود داده شده دارد.

انعطاف پذیری: انعطاف پذیری یا شکل پذیری ورق فلزی پوشش داده شده بسیار مهم است، به ویژه در کاربردهایی که ممکن است ورق نیاز به خم شدن، یا  برش بدون ترک خوردگی یا لایه برداری داشته باشد. پوشش و بستر باید با هم کار کنند تا انعطاف پذیری را به خوبی حفظ کنند.

سختی: سختی ورق پوشش داده شده هم تحت تأثیر بستر فلزی و هم از مواد پوششی است. بسته به کاربرد ، سختی آن دارد و برای مقاومت در برابر سایش و  انعطاف پذیری مطلوب باشد.

قدرت چسبندگی: استحکام چسبندگی توانایی پوشش برای چسبیدن به زیرلایه فلزی را اندازه گیری می‌کند. جلوگیری از پوسته شدن،  درلایه برداری پوشش در حین استفاده بسیار مهم است. چسبندگی مناسب دوام ورق پوشش داده شده را بالا می‌برد.

مقاومت در برابر ضربه: ورق‌های فلزی پوشش داده شده ممکن است در معرض ضربه‌هایی شدیدی قرار گیرند و خواص مکانیکی آنها باید تعیین می‌کند تا در برابر ضربه بدون ترک یا بریدگی مقاومت کنند.  این پوشش می‌تواند مقاومت در برابر ضربه را افزایش دهد.

خم شدن: برخی از ورق‌های فلزی پوشش داده شده در کاربردهایی که نیاز به خم شدن یا شکل دادن به اشکال خاص دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. خواص مکانیکی باید امکان خمش آسان را بدون ایجاد ترک یا پوسته شدن پوشش فراهم کند.

استحکام برشی: استحکام برشی توانایی ماده را در مقاومت در برابر نیروهایی که به آن وارد می‌شود، اندازه گیری می‌کند. در کاربردهایی که ورق پوشش داده شده ممکن است نیروهای برشی را تجربه کند، مرتبط است.

چقرمگی شکست :چقرمگی شکست مقاومت یک ماده در برابر انتشار ترک خوردگی را اندازه گیری می‌کند. چقرمگی شکست بالا برای جلوگیری از رشد عیوب یا ترک در ورق پوشش داده شده بسیار مهم است.

ترکیبی از خواص مکانیکی زیرلایه فلز و مواد پوشش در تعیین عملکرد کلی ورق های فلزی پوشش داده شده نازک امر مهم و ضروری است

استانداردهای ورق قلع اندود:

استانداردهای این ورق به شرح زیر است:

ASTM A755/A755M  مشخصات استاندارد برای ورق قلع اندود فولادی، پوشش فلزی با فرآیند شیب داغ و از پیش رنگ آمیزی شده توسط فرآیند پوشش سیم پیچ برای محصولات ساختمانی در معرض بیرون می‌باشد.

ASTM A653/A653M  مشخصات استاندارد برای ورق فولادی، روکش روی (گالوانیزه) یا روکش روی آلیاژ آهن (گالوانیله شده) توسط فرآیند غوطه وری داغ است.

ISO  سازمان بین المللی استاندارد

ISO 9001  سیستم های مدیریت کیفیت  الزامات

ISO 1461 برای  پوشش‌های گالوانیزه گرم روی محصولات ساخته شده از آهن و فولاد مشخصات و روش‌های آزمایش است.

قیمت ورق قلع اندود:

ورق قلع اندود و انواع آن به صورت شیت و رول عرضه می‌شوند و هر کدام از این‌ها با توجه به ضخامت و کاربردی که دارند ارزش گذاری می‌شوند. با توجه به عرضه و تقاضا بالای این ورق میان صنعتگران قیمت این ورق هر روز به روز بوده و مدام درحال تغیر است. برای اطلاع از قیمت روز و مناسب این ورق شما مشتریان عزیز می‌توانید با شرکت آهن کاسپین تماس برقرار کنید. کارشناسان ما شما را در مورد خرید این ورق به صورت کامل راهنمایی می‌کنند.

ورق قلع اندود

همانطور که توضیح دادیم این ورق انواع گوناگون و مختلفی دارد که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و خاصی می‌باشند. این ورق در صنایع مختلفی از جمله ساخت و ساز و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ورق‌ها به ورق‌های کم کربن نیز معروف هستند و با این نام شناخته می‌شوند. ورق قلع اندود به دلیل پوششی که دارد بسیار مقاوم و استحکام بالایی را دارا است و می‌تواند در برابر خوردگی‌ها به خوبی محافظت کند. اگر شما مشتریان عزیز درخواست خرید این ورق را دارید، شرکت آهن کاسپین با عرضه این ورق با کیفیت بالا و قیمت مناسب به مشتریان عزیز خدمت رسانی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگرید.

ورق قلع اندود یک ورق نازک پوشش داده شده به ماده مسطح و انعطاف پذیری اطلاق می‌شود که از یک لایه پایه یا از بستر نازکی مانند کاغذ، فلز، پلاستیک یا پارچه تشکیل شده است. پوشش اضافی بسته به کاربرد مورد نظر، اهداف مختلفی را انجام می‌دهد. همچنین این ورق به ورق‌های کم کربن معروف هستند.

ورق‌های فولادی گالوانیزه، ورق‌های فولادی از پیش رنگ شده، ورق‌های آلومینومی روکش شده، مس و کروم از انواع ورق قلع اندود هستند.

روکش‌های اپوکسی مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارند و از جذب کردن مایعات و آب به خود خودداری می‌کند.

در این پوشش‌ها روی، آلومینیوم و منیزیم را باهم ترکیب می‌کنند تا مقاومت و دوام بالاتری در برابر خوردگی ارائه دهند.

کاربرد این ورق در ساخت و سازها، صنعت خودرو، بسته بندی و قوطی‌های کنسرو، تجهیزات صنعتی و حمل و نقل می‌باشد.

زیرا ورق‌های فلع اندود از خوردگی جلوگیری می‌کنند و محتویات غذایی را به خوبی حفظ می‌کنند و از فاسد شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

 این روش برای تولید مداوم بسیار مناسب است. سطح فلزی از طریق یک سیم پیچ باز می‌شود، از یک سری غلتک عبور می‌کند و با مواد مورد نظر پوشش داده می‌شود.

 خواص شیمیایی مواد پوشش دهنده نقش موثر و بالایی در چسبندگی آن به زیرلایه فلزی دارد. اتصال مناسب  این امر را تضمین می‌کند که پوشش به طور ایمن به ورق فلزی، حتی در شرایط مختلف محیطی، چسبیده باقی بماند.

برخی از ورق‌های فلزی پوشش داده شده ممکن در طول عمر خود در معرض دماهای بالا قرار می‌گیرند. خواص شیمیایی زیرلایه و پوشش باید تضمین کند که ورق می‌تواند این دماها را بدون تخریب تحمل کند یا خیر.

بسته به کاربرد مورد نظر، ورق‌های فلزی پوشش داده شده ممکن است نیاز به مقاومت در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا مواد خاص داشته باشند. خواص شیمیایی پوشش باید با مواد شیمیایی که در معرض آن قرار می گیرد سازگار باشد.

 استحکام کششی حداکثر نیروی کششی را تعیین می‌کند که یک ماده می‌تواند شکستگی  را تحمل کند. خواص مکانیکی زیرلایه فلزی نقش مهمی در تعیین استحکام کششی ورق قلع اندود داده شده دارد.

ورق‌های فلزی پوشش داده شده ممکن است در معرض ضربه‌هایی شدیدی قرار گیرند و خواص مکانیکی آنها باید تعیین می‌کند تا در برابر ضربه بدون ترک یا بریدگی مقاومت کنند.

ASTM A755/A755M  مشخصات استاندارد برای ورق قلع اندود فولادی، پوشش فلزی با فرآیند شیب داغ و از پیش رنگ آمیزی شده توسط فرآیند پوشش سیم پیچ برای محصولات ساختمانی در معرض بیرون می‌باشد.

ASTM A653/A653M  مشخصات استاندارد برای ورق فولادی، روکش روی (گالوانیزه) یا روکش روی آلیاژ آهن (گالوانیله شده) توسط فرآیند غوطه وری داغ است.

ISO  سازمان بین المللی استاندارد

ISO 9001  سیستم های مدیریت کیفیت  الزامات

ISO 1461 برای  پوشش‌های گالوانیزه گرم روی محصولات ساخته شده از آهن و فولاد مشخصات و روش‌های آزمایش است.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

شما می‌توانید برای تهیه این ورق با کیفیت مطلوب و بالا و قیمت مناسب با شرکت آهن کاسپین در تماس باشید و از این شرکت انواع ورق را تهیه نمایید.

جستجوی خود را وارد کنید